Skip to content

משיכת פיצויי פיטורים מקרן הפנסיה של מנורה מבטחים החדשה ומגדל – איפה קיבלתי שירות טוב יותר

מכיוון שנאלצתי למשוך פיצויים מקרן הפנסיה (למרות שזה לא טוב ולא כדאי), בחרתי למשוך הפרשות משני מעסיקים שונים בהם לא נצבר סכום גבוהה כדי לפגוע כמה שפחות בקרן הפנסיה. שתי הקופות שבחרתי התנהלו אחת במגדל והשניה במנורה מבטחים. 

את שתי המשיכות שביצעתי עשיתי באותו היום, ראשית התחלתי עם אתר האינטרנט של מגדל ואחרי שקיבלתי אישור קבלת בקשה עברתי לאתר של מנורה לביצוע בקשה דומה. לא היה קשה לבצע את בקשות המשיכה באתרים של שתי קרנות הפנסיה ומיד אפרט על התוצאות – אבל לפני אפרט על התנאים שקיבלתי ולמה משכחתי. 

דמי הניהול בקרנות הפנסיה שהיו לי

אם כבר עושים השוואות אז אציין גם את דמי הניהול ששילמתי על קרנות הפנסיה שלי. דמי הניהול בחברות מתחלקים לשני חלקים, החלק שהחברה גובה מכל הפקדה שאני מבצע והחלק שהחברה גובה מהצבירה הכללית של קרן הפנסיה. ההצעות אשר קיבלתי בעת פתיחת הקרן השנתנו במהלך התקופה, נושע לי על כך באמצעות הודעת SMS לפני השינוי. 

מנורה

הפקדה: 0.9%

צבירה: 0.19% 

** חשוב לציין שאת התנאים המצוינים קיבלתי לאחר שעשיתי בקשת ניוד לקרן של אלטשולר-שחם – התקשרה נציגה שהסבירה לי כמה התשואות של מנורה יותר טובות ונתנה לי את התנאים חסרי התקדים מבחינתי ובסוף נשארתי. 

לאחר שהופסקו ההפרשות לקרן הפנסיה דמי הניהול השתנו לרעה:

הפקדה: 6%  (פי יותר מ-6)

צבירה: 0.5% (כמעט פי 3)

** מכיוון שלא היו לי הפקדות באותה תקופה לא ממש ייחסתי חשיבות לעליית דמיי הניהול אבל מדובר בעליה גדולה למדי – קיבלתי הודעה המתריעה על העלייה הצפויה מראש ואני מאמין שאני אסדר זאת בעזרת שיחת טלפון למנורה או לקרן פנסיה אחרת. 


מגדל

הפקדה: 2.5%

צבירה: 0.2%

** חשוב לציין שאת התנאים במהלך הדרכה מקצועית והייתי “קרוב לצלחת” כמו שאומרים. את קרן הפנסיה פתחתי בכוחות עצמי במערכות מגדל במהלך ההדרכה, עשיתי את בחירת המסלולים ונתתי לעצמי את התנאים הטובים ביותר האפשריים. 


למה משכתי את הפנסיה

את הבקשה למשיכת הפיצויים ביצעתי ביום ה-14 לחודש אפריל במהלך תקופת חול המועד של פסח בעקבות מצב כלכלי לא מסביר פנים. לא עמדה בפני שום אפשרות אחרת ונאלצתי לפגוע בחסכונות העתידיים שלי בשביל צרכים בהווה. אני אומר להגנתי שגם ככה הצפי העתידי לא נשמע לי מזהיר, אפילו לא במונחי ערך נוכחי.


לאחר הבקשה

יום שני (14/4 שעות בוקר) כל חברה שלחה לי מייל והודעת SMS ובה סיפרה לי שהבקשה שלי התקבלה ומה הצפי לטיפול בבקשה. מגדל אמרו שייקח עד 7 ימי עסקים לביצוע הבקשה (במידה והכל יהיה בסדר) ואילו מנורה אמרו שתוך 2 ימי עסקים אקבל עדכון לגבי בקשת המשיכה. 

מייל ממנורה על קבלת הבקשה
מייל ממגדל על קבלת הבקשה

יום לאחר הבקשה (15/4)

מנורה:

קיבלתי הודעת SMS ממנורה שמספרת לי כיצד מתקדמת המשיכה עם תאריך וסכום מדויק שאקבל לאחר ניכוי המס החייב (גבוהה בטירוף – אבל זה כבר לא קשור לקרן הפנסיה). בהודעה מספרים לי שאני אוכל לראות את הכסף בחשבון ביום ה 16 באפריל – מחר.

קל פשוט אינפורמטיבי – לא יכלתי לבקש יותר

מגדל:

לא שלחו שום דבר


יומיים לאחר הבקשה(16/4)

מנורה:

כסף בחשבון הבנק. שני ימי עסקים בלבד מיום הגשת הבקשה. 

מגדל:

הודעה שלא ניתן לבצע את המשיכה בגלל שחסרים לי מסמכים, הציעו לי להעלות אותם בקישור. לא היה מובן לי איזה מסמכים חסרים אבל העלתי משהו ורשמתי בהערות בקשה לתשלום מס מירבי. המערכת עשתה כאילו היא מעלה את הקובץ אבל לעולם לא סיימה ולא נתנה לי להמשיך (למדיקים מדובר ב224KB). 

ההודעה ביום השני

ניגשתי שוב לאתר האינטרנט על מנת להיכנס לאזור האישי אבל לא הצלחתי (הייתי אומר שיש לי קצת ניסיון עם מחשבים). 

ניסיון כניסה למערכת שנכשל

המשכתי בניסיונות עד אשר שלחתי בקשה למשיכה ללא טפסים – הובטח לי תשובה תוך שעה.

חוגגים את שליחת המסמכים

רק מגדל מעכשיו:

שלושה ימים לבקשה (17/4)

למחרת קיבלתי שוב הודעה המבקשת את המסמכים קצת לפני שעות הצהרים. שלחתי בקשה נוספת למשיכה ללא המסמכים, הפעם הגדלתי להעלות מכתב עם בקשה אישית למשיכת הכספים ללא מסמכים ותשלום מס מירבי. כרגיל ביקשו שאתן להם שעה לחזור אלי.

שישי שבת וחג

ארבע ימי עסקים לבקשה(17/4)

בוקר טוב, בקשה שלישית להשלמת מסמכים. החלטתי לשנות טקטיקה וניסיתי להשיג נציג בווטאפ, לצערי לא הצלחתי להתגבר על הבוט שניתק אותי כל פעם מהמערכת ולהשיג נציג אנושי (הוא פשוט לא הצליח להבין את המילה הזאת לא משנה כמה פעמים רשמתי אותה). אחר כך ביקשתי הזמנת שיחה והם שמחו לתאם לי מועד לעוד 4 ימים (יותר מ-7 ימי עסקים כפי שהובטח בתחילת התהליך).

נעלצתי לנצל קשרים אישיים מהעבר לטובת דחיפת הטיפול בבקשה וביקשתי שידברו עם מישהו.

חמישה ימי עסקים לבקשה (21/4)

העברתי בקשת תזכורות לחבר שוב… וקיבלתי הודעה שהבקשה אושרה והסכום יועבר אלי תוך 3 ימי עסקים.


לסיכום:

לסיכום חווית משיכת כספי הפנסיה של צרפתי טבלה.

ציון על:מנורה מבטחים החדשהמגדל
הדרך לביצוע הבקשה⭐⭐⭐⭐⭐
תקינות אתר האינטרנט⭐⭐⭐
חווית משתמש⭐⭐⭐
אופן ביצוע הבקשה ועמידה בזמנים⭐⭐⭐

⭐⭐⭐מנורה מבטחים החדשה: תודה לך, עשית את המצופה ממך בצורה הטובה ביותר. אין ספק שאני אצור איתכם קשר לפתיחת קרן פנסיה חדשה עבורי בקרוב. השירות שלכם היה קל נעים וקולע. אם אצטרך לעזור לחבר להתלבט בין השניים זאת כנראה תיהיה את.

מיגדל: סורי מגדל! אבל בכל זאת תודה, למרות שזה הרגיש כמו לתפס על מגדל בשביל לחלץ ממנו את הפנסיה שלי, והייתי צריך לקרוא למישהו מבפנים שיזרוק לי חבל מלמעלה, כדי שאוכל לעבור את כל הבוטים שמנסים למנוע מלקוחות לקבל את השירות המדהים שלכם. בסוף אחרי כל זה הבקשה אושרה כמעט תוך 7 ימי עסקים כפי שהבטחתם. אני מניח שאם יהיה לי סוכן ביטוח או משהו עם קשר אישי (ולא יענו לי ממנורה) אולי אפתח אצלכם שוב קופה.

כותב הכתבה אינו יועץ משום סוג או בעל הכשרה מסוג כלשהי (כולל לבניית אתרים) ואין באמור המלצה לפעולה או התחייבות שהדברים הם באמת כפי שנרשמו. לא נתקבלה שום תמורה מאף אחד מהצדדים עבור כתיבת הכתבה (יותר מזה ניתן להבין מהכתבה לאיזה צד אני יותר מקורב).

תודה שקראתם

על דברים בחיפה
טיפים מניסיון להורות
על המטבח ומתכונים
על דברים