Skip to content

כתיבת תוכן

בשורה התחתונה הדבר הכי חשוב בשיווק דיגיטלי הוא התוכן. האלגוריתם של מנועי חיפוש רבים יודעים לזהות אם התוכן שלכם הוא בעל ערך מוסף עבור הגולשים שיתקלו בו, במידה והוא בעל ערך מוסף הם ידאגו לחשוף אותו יותר פעמים בעזרת מיקום טוב יותר בתוצאות חיפוש למען המשתמשים שלהם.

מזה תוכן שיווקי

תוכן שיווקי הוא תוכן המתאר את המוצר או השירות שאתם מספקים בצורה הברורה והקצרה ביותר מבלי לחסוך במילים. מצד אחד אנחנו לא רוצים שהתוכן יהיה קצר מידי אך גם לא ארוך מידי כדי שיישאר ממוקד ורלוונטי לנושא למען קבלת תוצאות טובות במנועי החיפוש.

מלבד התוכן השיווקי ישנם עוד משתנים אשר יגרמו לתוכן להופיע או לא להופיע במנועי חיפוש ובאיזה מיקום, אבל התוכן הוא בהחלט הדבר החשוב ביותר. התוכן שאתם צריכים זמין גם לגולשים מרשתות חברתיות, מיילים, קישור שונים ועוד… לכן כדאי שהוא יהיה מעניין וממוקד ולא מעייף.

למה צריך כתיבת תוכן

כאשר אנו רוצים לקדם מוצר, שירות, רעיון או כל דבר אחר ברשת האינטרנט אנחנו זקוקים לתוכן שיציג את הנושא כדי שנוכל להעביר אותו לאנשים נוספים. כתיבת תוכן תוכל לסייע לנו לשתף מתעניינים שיוכלו להחליט מה לעשות עם המידע בעצמם והאם הוא רלוונטי עבורם. גם מנועי החיפוש משתמשים בתוכן וסורקים אותו בכדי שיוכלו לשבץ אח”כ אותו בתוצאות חיפוש של משתמשים אשר עשויים להיות מתעניינים פוטנציאלים בתוכן שלנו.

ככל שהמשתמשים יקראו ויעשו פעולות בעמוד התוכן, מנועי החיפוש ילמדו שהוא רלוונטי עבור אותם משתמשים וימשיכו לקדם אותו בתואצאות החיפוש שלהם לכן רצוי שהתוכן יהיה כתוב בצורה הברורה והמייטבית.

כמה עולה כתיבת תוכן?

לא כל כך קשה למצוא מחירונים של כתיבת תוכן ברשת, ישנם דרכים רבות לתמחר כתיבת תוכן החל מתמחור לפי מילה וחישוב המילים שבכתבה, מחיר קבוע מראש עבור כתבה או עבודה לפי שעה ועוד כהנה וכהנה הצעות תמחור.

המחירים משתנים על בסיס הניסיון של הכותב וסוג או אורך התוכן שאתם צריכים. מחיר כתיבת תוכן על ידי כותב חסר ניסיון מתומחרת החל מ-0.30 אג’ למילה כפול כמות המילים, בעוד כותב בעל ניסיון יכול לדרוש בין שקלים בודדים ולעיתים אף יותר. הגודל המומלץ לכתבת תוכן איכותי הוא כ-300 מילים לכל הפחות, מחיר כתבה כזאת מתחיל בכ-180 ש”ח.

כתיבת תיאור מוצר לחנות אינטרנטית תדרוש פחות מילים ומכירה יהיה מושפע בהתאם לכמות המוצרים שיש לכתוב עבורם תוכן. ככל שיש יותר מוצרים עלות התוכן לכל מוצר תיהיה יותר נמוכה.

כתיבת פוסטים לפייסבוק בעלי תוכן שיווקי, מקצועי או סתם תוכן כללי שנועד לייצר לייקים בדרך כלל תיהיה מותמחרת על פי ניסיונו של הכותב. המחיר עבור כתיבת פוסט על ידי כותב תוכן מתחיל בכ-30 ש”ח לפוסט או כ-0.60 אג’ למילה ויכול להגיע גם עד למאות שקלים לפוסט או שקליים בודדים למילה אצל כותב תוכן בעל ניסיון ושם.

מחפשים כותב תוכן?

למה שלא תדברו איתי?



    דוגמאות לתכנים מקודמים תחת בטויי חיפוש שונים בגוגל

    במהלך עבודתי כתבתי תכנים עבור נושאים רבים ושונים המקודמים בצורה אורגנית במנועי חיפוש, חלקם הגיעו עד לעמוד הראשון ולתוצאה הראשונה בגוגל עבור מילות חיפוש מסוימות כפי שהוגדרו בשלב האסטרטגיה השיווקית או העבודה מול הלקוח.

    עמוד ראשון בגוגלביטוימקודם מאתר
    שכונת רמת בגיןDira4u.co.il
    שכונת שמבורDira4u.co.il
    חנות ירקות חיפהSinc.co.il
    רוטב בלסמי מצומצםSinc.co.il
    מחשבון פיננסיSinc.co.il
    סמלים לניקוי בדיםSinc.co.il
    מבחני הסיום של הרשות לניירות ערךSinc.co.il
    מכירת אמנות באינטרנטSinc.co.il
    מוסך אופנועים חיפהSinc.co.il
    תוצאות החיפוש שונות בין מכשירים והמיקום יכול להשתנות לאורך זמן