הפלטפורמה של זאזל | Zazzle
אחת מהפלטפורמות למכירת מוצרים עם הדפסה אישית אשר ברשותה מלאי רחב מאוד של מוצרים כולל מוצרים שלא תוכלו למצוא בשום פלטפורמה אחרת, עם אפשרויות עיצוב יחודיות המאפשרות להגיע לרמה גבוה של עיצוב מוצרים תוכלו להגיע למוצרים ברמה גבוהה, אבל יש גם חסרונות.
סקירה על הפלטפורמה למכירת אומנות של זאזל. דרכה תוכלו לפתוח חנות שתמכור את העיצובים שלכם מודפסים על מוצרים שונים. כל שאתם צריכים הוא לפתוח חנות בחינם דרך האתר של זאזל, ליצור ולעצב מוצרים דרך הפלטפורמה, והיא כבר תדאג לגבות כסף, להכין את המוצר, לארוז ולשלוח ללקוח ואתם תרוויחו על כל מכירה לפי ההגדרות שתבחרו.
Dashboard | מסך שליטה:
כל מה שאתם צריכים בשביל לשלוט בחנות שלכם ניתן לבצע דרך הגדרות החשבון (account setting), הפלטפורמה לא נותנת מסך שליטה ייחודי לחנות, צריך קצת סבלנות בשביל להבין איך לבצע פעולות אך זה שווה את זה. דרך העמוד המצולם תוכלו לגשת כמעט לכל חלק ניהולי שתצטרכו. ניתן לשים לב שאפשר להרוויח גם רק על הכנסת תנועה של לקוחות לחנות שלכם, הסיבה לכך היא שהלקוחות שלכם יוכלו לראות גם מוצרים של חנויות אחרות אשר מציגות את המוצרים שלהם בזאזל ועוד.
Analytics And Exposure | חשיפה ונתונים:
ניתן לראות כמה חשיפות קיבל כל אחד מהעיצובים שהעלת ואת כמות המכירות הספציפית של אותו עיצוב דרך רשימת העיצובים. אך במידה ומעוניינים לדעת כמה עיצובים נמכרו צריך לבדוק בהגדרות החשבון (account setting) תחת הכותרת רווחים (earnings).
הפלטפורמה מאפשרת חיבור לגוגל אנליטיקס שדרכו ניתן לקבל נתונים נוספים על המבקרים בחנות שיכולים לעזור בשיווק העיצובים.
זאזל מחלקת בונוס עבור תנועה שתביאו לחנות שלכם ומעודדת אתכם לפרסם את החנות, ככה היא עושה עם כל האמנים שמוכרים אצלם ולכן האתר מקודם בצורה אינטנסיבית ברשת על ידי האמנים עצמן. הדבר גורם להגברת החשיפה שכן ברגע שהלקוחות מגיעים הם נחשפים גם לעבודות של אמנים אחרים שזאזל מקדמת.
Artist’s front-store | החנות שלכם:
ישנם שתי דרכים בהן המבקרים שלכם יכולים לצפות בחנות שלכם, על פי עיצובים שלכם או על פי המוצרים שעיצבתם. שתי הדרכים מציגות את החנות בדרך נקייה ומושכת לעין שתעזור לכן למכור יותר, יתרון נוסף של הפלטפורמה הוא שביכולתכם לתת ללקוחות שלכם לבצע שינויים ספציפיים עבורם לפני שהם קונים, דבר שיכול לעזור לסגור יותר מכירות. הלקוחות יוכלו להוסיף כיתוב או לשנות את הגודל או המיקום של העיצוב. גם כאן חשוב לציין שברגע שהלקוחות מגיעים לחנות שלכם, הם נחשפים גם לעבודות של אמנים אחרים שזאזל מקדמת.
העלאת עיצובים לסטודיו למוצרים ותחרויות אמנים:
הסטודיו לעיצוב המוצר של זאזל מאפשר לבצע מגוון רב של פעולות עיצוביות למוצר שלכם, ניתן בקלות להוסיף טקסט ולשלוט במיקום ובגודל העיצוב ואפילו להכניס יותר מאחד. הפלטפורמה מאפשרת לכם לבחור אילו מוצרים תרצו מבין מאות מוצרים אפשריים ולעצב כל מוצר ספציפית. יתרון נוסף הוא שניתן בכל שלב לערוך את מילות החיפוש ואת המוצרים עצמן בקלות גם לאחר העלתם לחנות שלכם.
תמכור ותשלומים:
תמחור המוצרים נעשה על ידי הורדת/העלאת סכום התגמולים שלכם עבור כל מכירה. זאזל גובה מחיר אחיד עבור המוצר וככל שתרוויחו יותר ככה הוא יהיה יקר יותר או להפך. הם מאפשרים העברה של התמלוגים בחינם בתנאי שהם מעל 50$ במידה ותירצו למשוך פחות מסכום זה תיגבה 2.50$ עמלת העברה.
לסיכום
לפלטפורמה של זאזל ישנם הרבה חסרונות ויתרונות אבל אם אתם כבר מוכרים ברשת ויש לכם כהל לקוחות שמחכה לעיצוב הבא שלכם, זאזל נותנת כלים שניתן להציג איתם תוצאות מרשימות בקלות יחסית. הפלטפורמה מציעה מאות מוצרים שתוכלו להדפיס את האומנות שלכם עליהם, ומאפשרת לכם להנות מחנות מקצועית להציג ולמכור דרכה, כל זה בחינם.