Skip to content

בני האדם הם יצור חברותי (בגדול) וזקוקים לקשר עם בני אדם אחרים. רכישת מיומנויות חברתיות היא דבר שלוקח זמן והלמידה מתחילה כבר בגיל צעיר מאוד, אפילו לפני שהם לומדים לדבר.

לשבור את הקרח במפגשים בין לדים

לפני שאתחיל אציין כי אין לי הכשרה כלשהי והכתוב מתבסס על דעתי האישית מתוך ניסיון הנרכש בזמן שזכיתי לבלות עם ילדי האהובים. כל ילד הוא עולם ומלואו ומה שמתאים לילד אחד לא חייב להתאים לאחר. על כן הכתוב הוא בגדר רעיונות שיעזרו לכם להפרות את הדמיון ולמצוא בעצמכם את הפעילות שתתאים לילד או לילדה שלכם.

כאשר התחלתי להישאר בבית ביחד עם בני בן השנה היה לי ברור שאוכל לתת לו יותר תשומת לב ממה שהוא יקבל בגן פרטי. נסיבות החיים הובילו אותנו לקבל החלטה שהוא ימשיך עוד קצת לפני שהוא נכנס למסגרת פרטית. נוצר הצורך למצוא פתרון לסוגייה חברתית שמסגרת כמו גן פרטי מספקת. כל כמות תשומת לב שאוכל לתת לא תוכל להחליף או לספק לו את הצורך בהתפתחות חברתית הנרכשת בשעה שהוא משחק עם ילדים וילדות בני גילו.

איך מוצאים חברים לתינוקות וילדים שלא הולכים לגן

מכיוון שילדים לא יודעים כיצד לתקשר ועדיין לא רכשו את המיומנות הנדרשות, במידה ותרצו ליצור מסגרת חברתית עליכם להיות המתווכים לכך עבור הילדים. כאשר הולכים לפארק משחקים או גן שעשועים שם ניתן לפגוש הורים וילדים זרים שהגיעו ניתן ואף רצוי לומר שלום לילדים ולהורים החולקים איתכם את המתקן ומשחקים בקרבתכם. כאשר הילד/ה יראו כיצד אתם מברכים ומתקשרים עם הורים וילדים הם יספגו ירגישו יותר בטוחים. שיחה הורים במצבם יכולה להיות מקור אמין וטוב למידע על גני ילדים בסביבתכם ודברים נוספים לעשות עם הילדים.

איך שוברים את הקרח בין ילדים בגילאי שנה

אז עצרתי הורים בפארקים, פתחתי קבוצת וואטסאפ שמשמשת אותי, אבות ואמהות נוספים ודרכה אנו מארגנים מפגשים פעם או פעמים בשבוע בפארקים ואזורים שונים. אבל גם אחרי כמה מפגשים עדיין לוקח זמן עד שהקרח נשבר בתחילת המפגש והילדים מתחילים להתייחס אחד אל השני יותר.

כאשר אני מברך את הילדים וההורים אותם אנו פוגשים ונקרא בשם ומסב את תשומת ליבו של ילדי/תי לחברים שפגשנו. אני שם לב שזה מקל נקל על האווירה החברתית ומאיץ את תהליך שבירת הקרח. במידה והילד או הילדה שלי לא משתפים פעולה כמצופה אני מעדיף לא ללחוץ ולגלות עניין דווקא ברצונותיו. אני משתף איתו פעולה גם אם זה אומר להעלם לכמה רגעים מהחברים תוך שאני מציין שאחר כך נחזור לפעילות המשותפת.

לשבור את הקרח בעזרת ממתק

הדרך הקלה ביותר לפתור משהו בעולם הילדים היא להביא פינוק כלשהו שהילד אוהב מהבית ולחלוק ולחלוק אותו במהלך המפגש. חשוב ומנומס לבדוק שאכן מותן לכבד לפני שמציעים. ברגע שהילדים חולקים פינוק ששניהם אוהבים כבר נוצר מכנה משותף חדש בין הילדים שיכול לעזור להם להיפתח ולהרגיש יותר בנוח.

לשבור את הקרח בעזרת פעילות משותפת

כאשר הולכים לפגוש חבר או חברה ניתן להביא פעילות למשחק משותף שילדים אוהבים. לכל גיל ושלב בהתפתחות הילדים ישנם משחקים שונים ולכן ילדים בסביבות אותו גיל לרוב יהנו גם מפעילות שהם לא מכירים אם הם יראו איך ילד אחר עושה. מומלץ לדאוג שהילדים יוכלו לערוך את הפעילות במקביל כדי למנוע מצבים של איבוד עניין.

פעילויות שיכולות להתאים לשבירת קרח יכולות להיות גירים לצביעה שהילדים יוכלו לצייר או לצבוע ציור שציירתם להם על המדרכה. כדור או כדורים קטנים איתם יוכלו לשחק מסירות ולעשות פעילות מסוגים שונים תלוי בגיל הילדים. גני משחקים עם מתקנים עליהם הילדים יכולים לטפס להתנדנד או להתגלש. גם ספר יכול להתאים לפעילות שבירת קרח במפגש בין ילדים בגילאים מסויימים.

הדבר הכי חשוב שיש לעשות כדי שהילדים יוכלו להתחיל לתקשר ולשחק בינם לבין עצמם יותר בקלות הוא, חשוב להיות קשוב לצרכים שלהם במהלך הפעילות כדי לתת להם את הביטחון להיפתח ולהיות פשוט עצמם, שמחים, צעירים, מקסימים. אח”כ אפשר לשבת בצד.

תודה שקראתם!

האם הכתבה הייתה מועילה? הדירוג אנונימי ולצורך שיפור

ציון ממוצע 0 / 5. מדרגים 0

אף אחד עדיין לא דירג תעזרו לי לדעת איך הכתבה - אתם ראשונים

תוכניות ילדים נוסטלגיות לצפייה בחינם
רשימת תוכניות ילדים נוסטלגיות התוכניות האהובות שעזרו ללמוד תכנים חינוכיים בהנאה על …
תוכניות ילדים נושאים שונים לצפייה בחינם
רשימת תוכניות והצגות ילדים לצפייה בחינם מיוטיוב מסודרים לפי קטגוריות על מגוון …
תוכניות ילדים לפי חגים לצפייה בחינם
רשימת תוכניות והצגות ילדים לצפייה בחינם מיוטיוב על נושא חגי ישראל השונים …
גני משחקים ציבורים בעיר בחיפה
בכל שכונה בעיר ישנם גני משחקים או גני שעשועים ציבוריים לרווחת ילדים …
פעילויות עם בצק משחק לילדים
הילדים ממש אוהבים את הבצק משחק (או כל דבר אחר שניתן ללוש …
משחקיות ג’ימבורי בעיר בחיפה
ילדים אוהבים לשחק במשחקיות או בג'ימבורי לרוץ לטפס להתגלש ולשחק בסביבה צבעונית …
5 ספרים מומלצים לילדים אמי-רובינגר
בין ספרי הילדים שקנתי בלט תמיד סופר אחד בסיגנונו היחודי והמיוחד, אמי …