Skip to content

הילדים ממש אוהבים את הבצק משחק (או כל דבר אחר שניתן ללוש כמו סליים, חול קינטי וכאלה שעוד לא התנסתי בהם) אבל דווקא הבצק הצבעוני המרקם הרך יחסית לפלסטלינה הוא חוויה רב חושית עבור הילדים שיכולה לגרות ולהעסיק אותם זמן רב.

פעילויות עם בצק משחק

את הבצק משחק אני קונה בחבילות קטנות ובתוכם כ-5 חתיכות בצק בצבעים שונים עטופות בשקית ניילון בנפרד לשמירה על הטריות. בדרך כלל אני קונה 2-3 קופסאות כאלה, העלות היא שקלים בודדים וניתן למצוא את הבצקים בחנויות סטוק או יצירה למיניהם. ניתן גם להכין בצק לבד בבית והמשקיעים גם יכולים להכין להכין לבד בצק צבעוני (מתכון בקרוב).

גם פעילות עם בצק משחק כמו בכל דבר אחר כדי למשוך את אורך החוויה ולהעצים את תחושת הלמידה וההתפתחות מומלץ לקחת חלק לשחק, ליצור, להסביר וללוות בסבלנות את העשיה בזמן המשחק. בדרך כלל אני מוסיף פעילויות שונות שניתן לעשות בעזרת הבצקים אשר מגרות את סקרנות הילדים ומאריכים את זמן המשחק עליהם אפרט בהמשך.

כותרות הכתבה

יצירת כדורים מבצק משחקטיפים למשחק עם בצק
צביעה בעזרת בצק משחק איך לשמור על הבצק וטיפ לסיום הפעילות
יצירת צורות על ידי פורמותיצירת צורות על ידי טוסטר מיוחד
לשטח בצק משחק עם מערוך
מזרקים לבצק משחק

טיפים למשחק עם בצק:

כמה טיפים קטנים לפני שמתחילים, אני תמיד מכין את השולחן הקטן של הילדים שיהיה פנוי מכל דבר או חפץ שלא קשורים למשחק עם בצק. ניקוי שולחן המשחק מונע הסחות דעת מיותרות ועוזר לשמור על ריכוז לאורך זמן רב יותר, נותן יותר תחושת נוחות ומקום לשחק על המשטח.

הבצקים שאני קונה זה קופסה ובתוכה מגיעים חבילות בצק קטנות ארוזות בניילון קטנות לפי צבעים. המשימה הראשונה היא תמיד לבחור שני צבעים שאיתם נשחק היום. במידה ויש רצון אני מסכים לפתוח עוד צבע אבל בשום אופן לא את כל הצבעים בפעם אחת ישר. מבחינת הילדים רק לפתוח את האריזות היא הנאה בפני עצמה אבל אחכ לא משתמשים בכל הבצק והוא מתייבש ונזרק סתם.

לדעתי חשוב מאוד לתת לילדים זמן לעשות את הפעולות בקצב שלהם, אפילו אם זה לוקח קצת זמן. אין צורך לקפוץ ולנסות לעזור, אם הילד ירצה עזרה הוא בוודאי יבקש. אני כן עוזר מדי פעם בהנחיות מילוליות בלבד וכמובן מקפיד להגיד מילים טובות ולשבח את העבודה בבצק המשחק.


יצירת כדורים מבצק משחק

יצירת כדורים יכולה להיות פעילות נחמדה ומסקרנת עבור הילדים. תלישת בצק בכמות הרצויה וכדרור בעזרת שתי הידיים עד ליצירת כדור בצק קטן. את הבצקים ניתן להניח בכלי או מרוכז על השולחן ולאחר שסיימנו להכין מספיק כדורים ניתן להכניס אותם בתוך כלים שונים כמו כוסות וכדומה, לבנות איש שלג או גביע גלידה ועוד רעיונות יצירתיים.

כדורים מבצק משחק

צביעה בעזרת בצק משחק

ניתן לצייר על נייר ציור כלשהו ולמלא את הציור שהכנו בעזרת בצק בצבע הרצוי. מניחים חתיכות בצק קטנות ומורחים אותם בעזרת האצבע לכל אורך הציור עד שצובעים את כולו. מומלץ להשתמש בדף של בלוק ציור שהוא עבה יותר מדף רגיל ומתקפל פחות במהלך העבודה.

פעילות צביעה עם בצק מחשק
פעילות צביעה עם בצק משחק

יצירת צורות על ידי פורמות

פורמות כמו כאלה ליצירת עוגיות או כאלה מיוחדים לפלסטלינה אשר ניתן להשיג בכל חנות סטוק בשקלים בודדים, בצורות לב, כוכב, בית וכדומה. ניתן למלא אותם בבצק, לדחוס ואז להוציא בצק בצורה של הפורמה. אופציה נוספת היא לשטח את הבצק בעזרת מארוך או עם הידיים ולאחר מכן לחתוך צורות בעזרת הפורמה.


לשטח בצק משחק עם מערוך

מארוך הוא כלי עבודה מסקרן מאוד עבור ילדים והם אוהבים לנסות להבין איך זה עובד. כדי לעזור להם לעבוד טוב יותר כדאי לעזור בשלב ההתחלתי של מעיכת הבצק ולרדד אותו לפני שנותנים להם לעשות עם המערוך. ניתן להוציא את המערוך לקראת סוף המשחק קצת ולהשתמש בבצקים שכבר שיחקנו בהם ולחבר אותם לחתיכה אחת. לאחר עבודה עם מערוך ניתן לחתוך את הבצק בעזרת סכין משחק, לגלגל, לחתוך עם פורמות משחק מיוחדות ועוד…

מערוך על שאריות בצק משחק

מזרקים לבצק משחק

שימוש במזרקים מיוחדים אותם ממלאים בבצק משחק וכאשר לוחצים עליהם הבצק יוצא בצורות שונות כמו פסטה. ככל שהמזרק מלא יותר המאמץ להוציא את הבצק גדול יותר, אבל הילדים אוהבים למלא את המזרק כמה שאפשר ולעיתים אני עוזר בלחיצה הראשונה. ניתן לעשות פעילות גם עם הבצק לאחר שיצא מהמזרק כמו צמות, חלות, חילזון, ללוש עם מארוך, לחתוך עם סכין ואז לההכין כדורים.

מזרק פסטה לבצק משחק

יצירת צורות על ידי טוסטר מיוחד

ממלאים את הבצק בתוך המובלעות של הטוסטר בכמות הנכונה של בצק, מועכים (מחכים שיהיה מוכן) פותחים ומורידים את השאריות אם יש שוליים, ולאחר מכן תתקבל הצורה שעשיתם.

פעילות בצק משחק

איך לשמור על הבצק וטיפ לסיום הפעילות

בסוף המשחק ניתן להכניס חתיכות בצק שרוצים לשמור לשקית ניילון קטנה ואטומה לשמירה על הבצק עד לפעם הבאה. חתיכות בצק שישארו חשופות יתייבשו ולא יהיה ניתן לשחק בהם שוב.

בשלב שאני מבין שאנחנו כבר לא כל כך מרוכזים בבצק ומתחילים לחפש דברים אחרים לעשות. אני מתחיל להכריז על סיום המשחק ושהגיע הזמן לאסוף ולסדר את השולחן ביחד ואז לעשות משהו אחר. אני מקפיד להתייעץ עם הילדים אילו בצקים לשמור ואיזה לזרוק לפח ונותן לילדים להיות חלק מחווית הסידור בסוף המשחק.

תודה שקראתם!

האם הכתבה הייתה מועילה? הדירוג אנונימי ולצורך שיפור

ציון ממוצע 0 / 5. מדרגים 0

אף אחד עדיין לא דירג תעזרו לי לדעת איך הכתבה - אתם ראשונים

עוד כתבות מהקטגוריה

איך לשבור את הקרח במפגשים בין ילדים קטנים
בני האדם הם יצור חברותי (בגדול) וזקוקים לקשר עם בני אדם אחרים. …
קבוצות היכרות בפייסבוק לפי נושאים
קבוצות פייסבוק הפכו לדרך נפוצה לחיפוש זוגיות ברשת וניתן למצוא בהן עשרות …
איך יודעים אם מותר לשים בגד במייבש כביסה
מה אומרים כל הסמלים שמופיעם על פיתקיות החולצה ושאר הדברים שאנחנו לובשים
קבוצות דרושים בפייסבוק
קבוצות דרושים בפייסבוק הפכו לאחת הדרכים הנפוצות למחפשי עבודה לראות מודעות דרושים …
קבוצות אוכל ומתכונים בפייסבוק
קבוצות אוכל בפייסבוק לפי נושאים שונים מהמטבח מקבוצות שוות, מאכלי עדות ועד …
איך לנסוע מחיפה לתל אביב בשבת ומוצ”ש
הרבה מוצאים את עצמם מחפשים את דרכם חזר הביתה למרכז ללא רכב …
איך פותחים עמוד בפייסבוק
עמודי פייסבוק מאפשרים לנו לחלוק את המידע שאנחנו רוצים לקהל רלוונטי שמעוניין …
איך פותחים קבוצה בפייסבוק
קבוצות פייסבוק מאפשרות לנו לחלוק ולקבל מידע שאנחנו רוצים עם קהל רלוונטי …
איך פותחים עמוד או קבוצה בפייסבוק
קבוצות או עמודי פייסבוק מאפשרות לנו לחלוק ולהציג את המידע שאנחנו רוצים …
תוכניות ילדים נוסטלגיות לצפייה בחינם
רשימת תוכניות ילדים נוסטלגיות התוכניות האהובות שעזרו ללמוד תכנים חינוכיים בהנאה על …
תוכניות ילדים נושאים שונים לצפייה בחינם
רשימת תוכניות והצגות ילדים לצפייה בחינם מיוטיוב מסודרים לפי קטגוריות על מגוון …
תוכניות ילדים לפי חגים לצפייה בחינם
רשימת תוכניות והצגות ילדים לצפייה בחינם מיוטיוב על נושא חגי ישראל השונים …
מבצעי מכירות און-ליין בחודשים נובמבר דצמבר
לקראת סוף השנה, לפני עונת החגים העמוסה של האמריקאים ומדינות נוספות, עונת …
גני משחקים ציבורים בעיר בחיפה
בכל שכונה בעיר ישנם גני משחקים או גני שעשועים ציבוריים לרווחת ילדים …
משחקיות ג’ימבורי בעיר בחיפה
ילדים אוהבים לשחק במשחקיות או בג'ימבורי לרוץ לטפס להתגלש ולשחק בסביבה צבעונית …
חמישה סימנים שאתה צריך לגזום שיער באף
אין מה לעשות, זה מגיע לכל אחד, זה חלק בלתי נפרד מהחיים …