Skip to content

ריכזתי רשימה של תוכניות והצגות ילדים על מגוון נושאים כלליים שיכולים לעניין את ילדים בגילאים שונים. ללמוד בהנאה בעזרת תכנים חינוכיים על חשבון זמן הצפייה בטלוויזיה. מגוון תכנים לצפיה חופשית מיוטיוב על תחומי העניין שמתאימים לילדים בקישורים. 

תכניות ילדים על נושאים שונים לצפיה מיוטיוב

ככל שהזמן עובר אני מגלה תחומי עניין חדשים שפוקדים את סקרנותם של ילדי וגם נושאים שפחות מעניינין אותם אבל חשובים לא פחות כמו אותיות במקרה שלי. תוכניות מתאימות לילדים בין אם זה כוכבי התוכניות האהובות או גיבורים חדשים יכולים לעזור לילדים ללמוד ולגלות סקרנות לנושאים רבים בהנאה. 

ברשימה ניתן למצוא נושאים רבים אך אם יש נושא שאינו מופיע אפשר פשוט לחפש אותו בשורת החיפוש ביוטיוב ולמצוא מלא תכנים לכל הגילאים בקלות. הרשימה יכולה לתת רעיונות ולהעשיר את זמן המסך בתכנים חינוכיים. בין אם זה תוכנית מוקרת בפרק מיוחד על הנושא או משהו חדש ולא מוכר, אני תמיד מציע את האפשרויות ונותן להם לבחור, צופה יחדיו, מסביר ומתעניין. 


מספרים

הבסיס לחשבון ומתמטיקה מתחיל בלימוד המספרים, אין דרך אחרת. אחת הדרכים לגרום לילדים לגלות עניין וללמוד מספרים יכולה להיות תוכניות ילדים חינוכיות על הנושא. הכרת המספרים הבנת משמעות המספרים ואיך הם באים לידי ביטוי בעולם האמיתי בעזרת התוכניות שילדים אוהבים.


אותיות

למידת קרוא וכתוב של שפה יכולה להיות מאתגרת מאוד ולקחת זמן רב. חשיפת ילדים לאותיות בעזרת תוכניות טלוויזיה על הנושא יכולה לעזור להם ללמוד בכיף את הבסיס של השפה העברית, לזכור, להבין מזה אותיות ומה המשמעות של שפה.


צבעים

העולם בו אנו חיים מלא צבעים שממלאים את העיניים שלנו ומסקרנים ילדים שרואים אותם לראשונה. למידת צבעים היא שלב חשוב וראשוני בלמידת שפה ומסך הטלוויזיה יכול לעשות זאת בעזרת אנימציות צבעוניות שעוזרות ללמוד על הנושא בהנאה. 


צורות

הצורות מקיפות אותנו בכל מקום ובכל זמן או מרחב בו אנו נמצאים, בבית, ברחוב בטבע או במכונית. תוכניות עוזרות לילדים לשייך שם לכל צורה, להבין וללמוד את הבסיס להנדסה בדרך מהנה וטבעית מבלי שבכלל ישימו לב.  


ספורט

חשוב לשמור על פעילות גופנית בעיקר אצל ילדים, פעילות ספורט מול המסך יכולה להיות מהנה כפי שהיא מועילה. עולם הספורט מרתק ומעניין ומרכז תחומי ספורט רבים שמתאימים לבנים ולבנות בכל הגילאים בין אם זה לעשות כושר או ללמוד על תחום ספורטיבי חדש. 


אח/ות קטן/ה

מלבד קריאת ספרים ושיחות על הנושא עם הילד, דרך טובה נוספת לנסות להכין ילדים לאח חדש יכולה לעבור במסך הטלוויזיה. סרטים על אחים חדשים יכולים לעזור לילד לעבד את המידע הרב שהוא צריך לפני שעולמו משתנה ובכך להקל על המעבר לחיים החדשים והמדהימים עם אח/ות קטן. 


כלי נגינה

כלי נגינה מפיקים צלילים שונים אשר מסקרנים את הילדים עד מאוד ומלמדים אותם כיצד ניתן להפיק צלילי בצורות שונות, נשיפה פריטה או הקשה. תוכניות ילדים על כלי נגינה יכולים לעזור לילדים ללמוד את כלי הנגינה השונים והצלילים ואולי גם לעורר רצון לפתח את התחום.


הגוף שלי 

גוף האדם מרתק ומעניין כל אחד ובעיקר ילדים שמתחילים ללמוד על העולם ועל עצמם. מסך הטלוויזיה יכול לעזור לילדים ללמוד על איברי הגוף, העור, העיניים, החושים, חיידקים ועוד נושאים רבים הקשורים לגוף האדם.


רופא שיניים

ילדים אוהבים לפחד מרופא השיניים (ובצדק) אבל כל דבר שאנו לא מכירים יכול להיות לנו מפחיד. סרטונים על רופא שיניים או ביקור במרפאות יכולים לעזור לילדים להבין לקראת מה הם הולכים ולהתגבר על הפחד וגם למה איך לשמור על השיניים. 


חיות

חיות לוקחות חלק גדול בתוכניות ילדים אם בתוך סדרות חינוכיות על חיות או שהן משחקות תפקיד כלשהו בסדרה או תוכנית. ילדים מתחברים לחיות, הם רואים חיות במציאות ואוהבים לצפות בתוכניות על חיות, כל חיה משמיעה צליל שונה ובעלת מאפיינים יחודיים. תוכניות ילדים על חיות יכולים לעזור לילדים ללמוד את עולם החי שיש מתחת לבית או את זה שצריך לטוס לאפריקה בשבילו. 


יום הולדת 

אחד הדברים האהובים ביותר על ילדים הוא יום ההולדת, היום שמתרחש פעם בשנה עם השירים המשחקים החטיפים והמתוקים. ילדים אוהבים לראות ימי הולדת ללמוד ולצפות למנהגים הרבים הנהוגים במהלך חגיגות היום המיוחד. 

תוכניות ילדים על יום הולדת

תותית יום הולדת שמח 22 דק’

פרפר נחמד מסיבת הפתעות 20 דק’

נוסטלגי

פרפר נחמד – יום הולדת 29 דק’

חזרה לרשימת הנושאים


הולכים לגן

השלב הראשון במפגש של הילדים עם מערכת החינוך יכול להיות מלווה בפחדים או בחוסר ידע, הילדים שלי גילו סקרנות רבה לתוכניות טלוויזיה שהציגו את הגן והסבירו על מסגרת הגן  ומה שעושים בה ועזרו להקליל את החששות ואולי אף להתכונן נפשית לפני ובמהלך השהות הגן. 


הולכים לבית הספר

ילדי הגנים יודעים שאחרי הגן הם יצטרכו להמשיך לגדול וללכת לבית הספר, הדבר מסקרן ומפחיד עבורם למרות שיש עוד מלא זמן. תוכניות בית ספר מאפשרות לילדים לקבל הצצה לשלב הבא שאחרי הגן ולספק את סקרנותם באשר למסגרת החינוכית הבאה בדרך.


תודה שקראתם

עוד כתבות מהקטגוריה

איך לשבור את הקרח במפגשים בין ילדים קטנים
בני האדם הם יצור חברותי (בגדול) וזקוקים לקשר עם בני אדם אחרים. …
קבוצות היכרות בפייסבוק לפי נושאים
קבוצות פייסבוק הפכו לדרך נפוצה לחיפוש זוגיות ברשת וניתן למצוא בהן עשרות …
איך יודעים אם מותר לשים בגד במייבש כביסה
מה אומרים כל הסמלים שמופיעם על פיתקיות החולצה ושאר הדברים שאנחנו לובשים
קבוצות דרושים בפייסבוק
קבוצות דרושים בפייסבוק הפכו לאחת הדרכים הנפוצות למחפשי עבודה לראות מודעות דרושים …
קבוצות אוכל ומתכונים בפייסבוק
קבוצות אוכל בפייסבוק לפי נושאים שונים מהמטבח מקבוצות שוות, מאכלי עדות ועד …
איך לנסוע מחיפה לתל אביב בשבת ומוצ”ש
הרבה מוצאים את עצמם מחפשים את דרכם חזר הביתה למרכז ללא רכב …
איך פותחים עמוד בפייסבוק
עמודי פייסבוק מאפשרים לנו לחלוק את המידע שאנחנו רוצים לקהל רלוונטי שמעוניין …
איך פותחים קבוצה בפייסבוק
קבוצות פייסבוק מאפשרות לנו לחלוק ולקבל מידע שאנחנו רוצים עם קהל רלוונטי …
איך פותחים עמוד או קבוצה בפייסבוק
קבוצות או עמודי פייסבוק מאפשרות לנו לחלוק ולהציג את המידע שאנחנו רוצים …
תוכניות ילדים נוסטלגיות לצפייה בחינם
רשימת תוכניות ילדים נוסטלגיות התוכניות האהובות שעזרו ללמוד תכנים חינוכיים בהנאה על …
תוכניות ילדים לפי חגים לצפייה בחינם
רשימת תוכניות והצגות ילדים לצפייה בחינם מיוטיוב על נושא חגי ישראל השונים …
מבצעי מכירות און-ליין בחודשים נובמבר דצמבר
לקראת סוף השנה, לפני עונת החגים העמוסה של האמריקאים ומדינות נוספות, עונת …
גני משחקים ציבורים בעיר בחיפה
בכל שכונה בעיר ישנם גני משחקים או גני שעשועים ציבוריים לרווחת ילדים …
פעילויות עם בצק משחק לילדים
הילדים ממש אוהבים את הבצק משחק (או כל דבר אחר שניתן ללוש …
משחקיות ג’ימבורי בעיר בחיפה
ילדים אוהבים לשחק במשחקיות או בג'ימבורי לרוץ לטפס להתגלש ולשחק בסביבה צבעונית …
חמישה סימנים שאתה צריך לגזום שיער באף
אין מה לעשות, זה מגיע לכל אחד, זה חלק בלתי נפרד מהחיים …