Skip to content

ניתן להקפיא מלא דברים (אם לא את כל הדברים), צרפתי כמה רעיונות להקפאת מוצרים שונים במטבח שלי. יש עוד מלא מוצרים זה שלא התייחסתי לאיזה מוצר לא אומר שאי אפשר להקפיא אותו. 

הקפאה של מוצרי מזון לפי סוגים

כמעט בכל בית בישראל יש מקפיא מחובר באיזה מקום למקרר, לכולנו יש דברים בתוכו וגם כל מיני עקרונות לגבי דברים שלא צריכים להיות בתוכו, גם לי.. אם אתם מתלבטים אם מותר להקפיא משהו אז תדעו שכנראה מישהו כבר ניסה להקפיא את זה. האמת היא שאפשר להקפיא המון דברים ולהפוך אותם לזמינים בעת הצורך בעזרת תכנון קל ועבודה נכונה גם לשמור עליהם ולא לפגוע בטעמם או צורתם. קרא עוד…

הקפאת מזון לפי סוגים

⬅️ עוף/בשר/דגים⬅️ פסטה
⬅️ לחמים פיתות ועוד⬅️ רטבים
⬅️ אוכל מבושל⬅️ מרקים מבושלים
* קישורים פנימיים לכותרות (ניתן גם לגולל בכיף)

הקפאת עוף/בשר/דגים 

עבודה נכונה עם המקפיא יכולה לאפשר לכם להנות ממבצעים והנחות שונות כשאתם רוכשים בשר, עוף או דגים. בדרך כלל שאני קונה מוצרי בשר אני מקפיד לקנות כמות לכמה ארוחות, בעיקר עם יש סחורה יפה או מבצעים טובים. שאני חוזר מהקצב אני מחלק את המוצרים למנות ואת המנות אני מכניס למקפיא ארוזות בנפרד. שיטה זאת מאפשרת לי להפשיר רק מה שאני צריך בשביל הבישול הקרוב. 

מעבר לחיסכון של הנסיע לחנות, ישנו החיסכון של עבודת ניקוי הבשר מזמן ההכנות של אותו היום. בונוס נוסף הוא שאני יכול להנות מבשר איכותי גם בימי ראשון בהם לא ניתן להשיג בשר טרי בקצביות. כאשר אני קונה דגים שכבר נקיים ומפולטים, רק צריך לחלק למנות ולהקפיא כמו בשר טחון. כאשר אני קונה עוף אני חושב מראש מה אני רוצה להכין איתו. אם אין משהו ספציפי שרוצים להכין אז ניתן לחתוך אותו במספר דרכים לפני ההקפאה: פרוס שלום, קוביות ועוד. במקרים מסוימים אפשר גם להשאיר כמו שהוא. 

כדי לשמור על איכות המוצר ולהימנע מחיידקים,אין לשטוף מוצרי בשר/עופות/דגים לפני ההקפאה. משך זמן ההפשרה של מוצרי הבשר יכול לספק לחידקים שעלולים להמצא במים זמן רב מספיק כדי לפגוע בהם. אם זאת ניתן לשטוף אותם לפני השימוש לאחר ההפשרה.

⬅️ בשר טחון⬅️ חזה עוף
⬅️ דגים⬅️ עוף למרק
⬅️ עוף שלם

הקפאת בשר טחון

בשר טחון ידוע כמוצר רגיש ולכן אני מקפיד להקפיא אותו הכי מהר שאני רק יכול. באופן אישי אני לא משתמש בבשר טחון שישב אצלי במקרר יותר מ-24 שעות וכל סימן שיכול להעיד על חוסר טריות יכול לגרום לי פשוט לזרוק אותו לפח. כאשר אני קונה בשר טחון אני מחלק אותו למנות לפי משקל, לעיתים ללא שימוש במשקל אלא בחלוקה לכדורים בגודל שווה. את המנות אני מכניס לשקית ודואג לשטח אותם יפה לפני הכניסה למקפיא. בעזרת שיטוח שקית האחסון אני חוסך מקום במקפיא ומקצר את זמן ההפשרה שלהם במקרר לפני השימוש.

הקפאת דגים

בדרך כלל אני לא נוהג לנקות את הדגים בכוחות עצמי ואני דואג לקנות אותם נקיים ומפולטים. כל שנותר לי הוא לארוז אותם למנות או לפי משקל אם מדובר בדר סלמון לדוגמא ולעטוף אותם בתוך שקיות סנדביץ. אני מקפיד להקפיא את המוצרים הכי מהר שרק ניתן ולא להשאיר אותם עומדים במקרר, דג הוא מוצר רגיש, אני לא לוקח איתו סיכונים וכל ספק קטן לטריות הדג יגרום לי לא להשתמש בו.

הקפאת עוף שלם

לדעתי הכי משתלם לקנות עוף שלם טרי גם מבחינת המחיר וגם מבחינת הטריות, ראשית אני מנקה ומפרק את העוף, ואז מתחיל לחלק את העוף, את הכרעיים אני מסדר בנפרד כל כרע ביחד עם הכנף בתוך שקית ומניח אותם בקופסאת ההקפאה. אני מפריד את החזה ואורז בנפרד ואת כל היתר אני אורז בנפרד למרקים, מניח במגש ההקפאה ומכניס הכל למקפיא. עכשיו אני יכול לגשת למקפיא ולהוציא כל פעם איזה חלק שבא לי לפי המנות שאני הולך לבשל.

הקפאת חזה עוף

כשמדובר בחזה עוף אני קודם מחליט מה ברצוני לעשות עם החזה העוף. לרוב אני פורס את חזה העוף כדי להכין ממנו שניצלים או עוף צלוי, מסדר את העוף אחד על השני מכניס יפה לשקית ולמקפיא. במקרה שאני מעוניין להשרות את חזה העוף במרינדה אני יכול לעשות זאת לפני ואחרי ההפשרה מבלי לחשוש. 

הקפאת גרונות עוף למרק

עוף למרק כמו גרונות או גב/גב תחתון של העוף זה בשר זול מאוד ברמה של שקלים בודדים לק”ג מכיוון שזה נחשב לשאריות עוף ולא כולם רוצים להתעסק בזה ולכן לא תמיד ניתן למצוא אותו סופר. כשאני מוצא שאריות עוף טריות שכאלה אני בדרך כלל לוקח כמות נכבדת ומחלק אותה לפי כמות שמספיקה לסיר מרק לפני ההקפאה. לאחר חלוקת המנות אני מאחסן אותם בסוף המקפיא ומוציא להפשרה יום לפני השימוש. במידה ושכחתי להוציא אני מכניס אותם לסיר עם מים ישר מהמקפיא ולהביא לרתיחה איטית בחום בינוני.


הקפאת לחמים

השימוש האהוב עלי ביותר במקפיא הוא הקפאת לחמים. לחם הוא מוצר אר מאבד מהר מאוד מטריותו ובעל חיי מדף קצרים. הוא נחשב למוצר זול (יחסית) ומי שלא מקפיא לחם צריך לגשת לחנות בערך כל יומיים שלושה לקנות לחם טרי. בגדול כמעט כל סוגי הלחמים ניתנים להקפאה, בייגלים, בגטים, טורטיות, לחם שחור, קמח מלא, כל אלו ועוד ישמרו קפואים לאורך זמן רב יותר במקפיא.

⬅️ לחם פרוס שחור/לבן⬅️ לחמניות
⬅️ פיתות⬅️ טורטיות

הקפאת לחם פרוס

כאשר אני קונה לחם פרוס אני דואג להכניס אותו למקפיא כמה שיותר מהר, מבחינתי ככה הוא שומר על הטריות שלו לאורך יותר זמן. ניתן להקפיא לחם שחור או לבן על ידי חלוקה והכנסה לשקיות סנדוויץ לפי כמו יומית או דו יומית. באופן אישי אני פשוט משאיר לי כמות בחוץ ומכניס את יתר השקית כשהיא סגורה היטב למקפיא.

אני תמיד דואג לסגור טוב את שקית הלחם כאשר אני מוציא לחם להפשרה, לחם יכול להתייבש למרות שהוא קפוא. שמירה על שקית אטומה לאחר כל פתיחה תעזור לשמור על טריות הלחם לאורך זמן רב יותר במקפיא. מתי שאני מעוניין לצרוך לחם אני פותח את השקית ומפריד את כמות פרוסות הלחם שאני מעוניין להפשיר (לפעמים זה קצת קשה).

הקפאת פיתות

אני אוהב לקנות פיתות טריות שמגיעות חמות מהמאפייה בשעות הבוקר, אני פשוט אוהב לגעת בשקית החמימה ואת הטעם של הפיתות שהן עוד חמות קצת. הבעיה שהפיתות האלה לא מחזיקות הרבה וכבר אחרי 24 שעות הן מרגישות יבשות ולא טריות. כשאני חוזר הביתה עם השקיות החמות, אני דואג להשאיר לי כמה פיתות בחוץ לאותו היום ואת השאר אני מכניס למקפיא בתוך השקית שהיא אטומה בשביל שלא יתייבשו.

הקפאת לחמניות

כמו את שאר הלחמים גם את הלחמניות אני מכניס למקפיא ומוציא אותם מהשקית לפי הכמות הנדרשת לאותו היום. לעיתים אני עוטף בניילון נצמד כדי לחסוך במקום בפעמים שהמקפיא מלא ואני לא מצליח להכניס שקית לחמניות שלמה למקרר, ניתן לעטוף לחמניה בודדת או בזוג לפי הרגלי הצריכה.

הקפאת טורטיות

טורטיות הן מוצר יחסית יקר ביחס ללחמים השונים ובעל חיי מדף קצרים מרגע הפתיחה של השקית. באופן אישי זה נדיר שאני מסיים חבילת טורטיות תוך 2-3 ימים מהפתיחה, ולכן קיים הצורך להקפיא. כאשר מקפיאים חבילה של טורטיות יש צורך להפשיר את כולה מכיוון שזה קשה להפריד בין הדפים מבלי לשבור אותם ובדרך כלל טורטיה משמשת אותי להכנת מנות מפנקות שלא בשגרה. לכן אני מפריד בעזרת נייר אפייה אתת דפי הטורטיה, לעיתים בזוגות או בשלשות ואז אני יכול להשתמש בכמה שאני צריך ללא בעיה.


הקפאת אוכל מבושל לפי סוגים

⬅️ פסטה מבושלת⬅️ שניצלים
⬅️ רוטב עגבניות⬅️
⬅️ מרק

הקפאת פסטה מבושלת

הכנת פסטה לוקחת זמן, עד לחימום המים, בישול הפסטה, סינון וקירור ובסוף גם שטיפת הכלים. מכיוון שאין לי כוח לכל זה בשביל כמות קטנה של פסטה בכל פעם שאני צריך להכין אוכל לילדים, אני דואג להקפיא פסטה לפי מנות מתאימות לפרופורציות של הסועדים. ככה אני חוסך זמן יקר בכל פעם שמתפרץ הצורך הספונטני לאכול פסטה טעימה. הפשרת מנות קטנות של פסטה מתבצעות בזמן קצר וניתן להוסיף לזה רוטב פסטה קפוא שבושל מראש והוקפא לפי מנות לאותה המטרה.

כאשר מבשלים פסטה היא כמעט מכפילה את משקלה, לכן כאשר אני מבשל 500 גרם פסטה אני מקבל כמעט 1ק”ג פסטה מבושלת. עבורי מדובר בכמות של קצת יותר מ-2 ארוחות. שאני מבשל פסטה אני מבשל אותה עד לרמת אל-דנטה, לא מבושלת עד הסוף אלא מבושלת כ 90%, לרוב זה בערך דקה פחות ממה שרשום על הקופסא אבל הכי כדאי לטעום. כאשר אני מסיים את הבישול אני קודם כל מיד מקרר ומסנן את הפסטה. מוסיף שמן כדי שלא  ידבק לפני שאני מחלק למנות. משאיר את החלק שאני רוצה לצרוך בחוץ ומקפיא חלק לפעם הבאה.

הקפאת פסטה טריה*

פסטה טריה אפשר להקפיא לפני תהליך הבישול במים ולהאריך את חיי המדף של הבצק בהרבה זמן. בין אם מדובר בפסטה טריה קנויה או שהכנו בבית ניתן להקפיא ולהפשיר אותה לפני השימוש. פסטה קנויה יכולה להכנס למקפיא באריזתה המקורית, פסטה שהוכנה בבית מומלץ לקמח ולהפריד בעזרת ניילון או נייר אפייה כדי למנוע הדבקה של הבצק.

הקפאת רטבים

הקפאת רוטב עגבניות

ניתן להקפיא רוטב עגבניות לפסטה או מטרה אחרת בקלות רבה, זה לא תופס הרבה מקום וההפשרה קלה ומהירה. רוטב עגבניות לא מאבד מטעמו בזמן ההקפאה ומאפשר ליהנות מרוטב מושקעים שניתן להוסיף למנה בכל רגע. ניתן להקפיא את הרוטב כשהוא מחולק למנות לפי משקל בתוך שקית סנדביץ או קופסאות בגדלים שונים.

הקפאת מרקים

לרוב אני נוהג להכין מרק בכמות שמספיקה ל 3-4 ימים שזהו גם משך הזמן שבו שומר אוכל מבושל במקרר. במקרים שאני רואה שהמרק לא זז אחרי יום או יומים (אבל הוא טעים) אני מחלק אותו למנות בתוך קופסאות פלסטיק בגדלים שונים ומכניס למקפיא. ניתן להקפיא סוגים שונים של מרקים וגם כאלו הכוללים ירקות, גריסים, עוף וכדומה.


העמוד מתעדכן מידי פעם, פריטים חדשים נוספים ופריטים קיימים יכולים להתדכן, מוזמנים לשלוח טיפים נוספים.
אם תרצו לעקוב אחר עדכונים או לקרוא כתבות חדשות מבלוג האוכל את מוזמנים לעקוב או לעשות לייק בעמוד הפייסבוק של הבלוג.

תודה שקראתם!

האם הכתבה הייתה מועילה? הדירוג אנונימי ולצורך שיפור

ציון ממוצע 5 / 5. מדרגים 1

אף אחד עדיין לא דירג תעזרו לי לדעת איך הכתבה - אתם ראשונים

עוד בבלוג בישולים:

מה ההבדל בין חביתה לאומלט
איך יודעים להבדיל בין חביתה לאומלט? שני מאכלים שניתן להכין בעזרת אותם המצרכים בדיוק על המחבת אבל לאחד …
איך להכין ציזיקי
איך להכין סלט צזיקי מדהים שיכול להתאים ולהשתלב בכל הארוחות שיש במהלך היום – בוקר, צהרים וערב. יש …
איך להכין שקשוקה
שקשוקה היא אולי הביצה הכי ישראלית שיש, יש מלא שיטות להכנת שקשוקה מרכיבי הרוטב, עם מכסה או בלי …
איך להכין ביצים
כל אחד יודע איך להכין ביצים, חביתה ביצה קשה, מקושקשת ועוד סוגי חביתות שונים נחשבים למאכלים שרובנו מסוגלים …
איך להכין ביצה עלומה
ביצה עלומה או ביצה שלוקה היא הביצה היוקרתית שהכי פחות נפוץ לפגוש בארוחות הבוקר, זאת מכיוון שהכנת ביצה …
איך להכין ביצה קשה
ביצים קשות לוקחות חלק רב בארוחות הבוקר שלנו אך גם משמשות למגוון רחב של שימושים כמו בסלטים, מאפים …
איך להכין ביצת עין
לכאורה הדרך הפשוטה ביותר להכין חביתה על מחבת, פשוט לשבור עליו ביצה ולחכות שהיא תהיה מוכנה. אבל ישנם …
איך להכין חביתה מקושקשת
יש האומרים כי ניתן לדעת אם בן אדם יודע לבשל או לא לפי איך שהוא מכין חביתה מקושקשת. …
איך להכין אומלט
ההבדל היחיד בין חביתה לאומלט הוא שאת האומלט מקפלים על התוספות ומקבלים חצי עיגול במקום להשאיר אותו פתוח …
איך להכין חביתה עם תוספות
ניתן לשדרג חביתה פשוטה, סוגים רבים של תוספות יכולים להפוך חביתה פשוטה ליותר טעימה, מרעננת ובעלת ערכים תזונתיים …
איך להכין חביתה רגילה
גם אם אתם נורא ממהרים, חביתה פשוטה עם כמה ירקות או בתוך כריך תעזור לכם לקבל אנרגיה כדי …
איך להכין עוגה בחושה קלה
בתור ילד תמיד חשבתי על הכנת עוגה שזה דבר עלאי השמור ליחידי סגולה כישרוניים במיוחד. ניחוחות העוגה הרגישו …
הפשרה של מוצרי מזון לפי סוגים
הפשרה של מוצרים קפואים היא החלק הכי חשוב לעבודה יעילה עם מקפיא. בדיוק כמו שהמוצרים לא קופאים בשניה …
איך להכין אורז מלא
איך להכין אורז לבן מלא, שיטות בישול, טיפים לעבודה ועבודה קלה ומהירה ועוד רעיונות בפנים להכנת אורז מלא …
איך מכינים אורז
איך מכינים אורז? הדרכים השונות להכנה ובישול של אורז, טיפים לעבודה נכונה, מתכונים, זנים וכל מה שהצלחתי לרשום …
מצרכי מזון בסיסיים למטבח הביתי
חשוב לערוך טוב את רשימת הקניות כדי שתכיל את כל מוצרי המזון הבסיסיים למטבח. מטבח מצויד ומסודר יעזור …
איך מבדילים בין השמות השונים של סלרי
איך מבדילים בין עלי סלרי, ראש סלרי, סלרי אמריקאי או שורש סלרי או כרפס ריחני? הסלרי הנפוץ מאוד …
איך מכינים זעלוק – סלט חצילים עגבניה ופלפל שרופים בתנור
סלט זעלוק הוא בעצם חצילים עגבניה ופלפל שרופים בתנור ועשבי תיבול עם טעם משגע ומערנן שיכול להתאים כתוספת …
איך מבדילים בין פטרוזליה לכוסברה
פטרוזיליה וכוסברה, שניים מעשבי התיבול הנפוצים במדינת ישראל, בניגוד לזה שהם נראים כמעט אותו דבר וקל מאוד להתבלבל …
איך לשמור על פטרוזיליה טריה לאורך זמן במקרר
פטרוזיליה קצוצה מוסיפה לכל דבר שמפזרים אותה עליו טעם ויופי או שאפשר פשוט לאכול אותה ככה (טאבולה). מרוב …

חזרה לעמוד בישולים

עוד כתבות מהקטגוריה

איך לשבור את הקרח במפגשים בין ילדים קטנים
בני האדם הם יצור חברותי (בגדול) וזקוקים לקשר עם בני אדם אחרים. …
קבוצות היכרות בפייסבוק לפי נושאים
קבוצות פייסבוק הפכו לדרך נפוצה לחיפוש זוגיות ברשת וניתן למצוא בהן עשרות …
איך יודעים אם מותר לשים בגד במייבש כביסה
מה אומרים כל הסמלים שמופיעם על פיתקיות החולצה ושאר הדברים שאנחנו לובשים
קבוצות דרושים בפייסבוק
קבוצות דרושים בפייסבוק הפכו לאחת הדרכים הנפוצות למחפשי עבודה לראות מודעות דרושים …
קבוצות אוכל ומתכונים בפייסבוק
קבוצות אוכל בפייסבוק לפי נושאים שונים מהמטבח מקבוצות שוות, מאכלי עדות ועד …
איך לנסוע מחיפה לתל אביב בשבת ומוצ”ש
הרבה מוצאים את עצמם מחפשים את דרכם חזר הביתה למרכז ללא רכב …
איך פותחים עמוד בפייסבוק
עמודי פייסבוק מאפשרים לנו לחלוק את המידע שאנחנו רוצים לקהל רלוונטי שמעוניין …
איך פותחים קבוצה בפייסבוק
קבוצות פייסבוק מאפשרות לנו לחלוק ולקבל מידע שאנחנו רוצים עם קהל רלוונטי …
איך פותחים עמוד או קבוצה בפייסבוק
קבוצות או עמודי פייסבוק מאפשרות לנו לחלוק ולהציג את המידע שאנחנו רוצים …
תוכניות ילדים נוסטלגיות לצפייה בחינם
רשימת תוכניות ילדים נוסטלגיות התוכניות האהובות שעזרו ללמוד תכנים חינוכיים בהנאה על …
תוכניות ילדים נושאים שונים לצפייה בחינם
רשימת תוכניות והצגות ילדים לצפייה בחינם מיוטיוב מסודרים לפי קטגוריות על מגוון …
תוכניות ילדים לפי חגים לצפייה בחינם
רשימת תוכניות והצגות ילדים לצפייה בחינם מיוטיוב על נושא חגי ישראל השונים …
מבצעי מכירות און-ליין בחודשים נובמבר דצמבר
לקראת סוף השנה, לפני עונת החגים העמוסה של האמריקאים ומדינות נוספות, עונת …
גני משחקים ציבורים בעיר בחיפה
בכל שכונה בעיר ישנם גני משחקים או גני שעשועים ציבוריים לרווחת ילדים …
פעילויות עם בצק משחק לילדים
הילדים ממש אוהבים את הבצק משחק (או כל דבר אחר שניתן ללוש …
משחקיות ג’ימבורי בעיר בחיפה
ילדים אוהבים לשחק במשחקיות או בג'ימבורי לרוץ לטפס להתגלש ולשחק בסביבה צבעונית …